apparatturn

APPARATTURN KLUBB PARTI

– HVA ER DET?

 

Dette er et parti for nybegynner som ønsker å lære seg apparatturn og ønsker å være med i konkurranser rundt om i kretsen. Dette er et åpent parti som alle kan melde seg på.

 

Det vil bli avhold klubbmesterskap vår og høst som barnet kan delta på og en konkurranse i nærområdet på vår og høsten totalt 4 konkurranser per år. Apparater de vil kunne trene i for jenter er: Hopp, skranke, bom og frittstående. Apparater for gutter er: hopp, skranke, svingstang, bøylehest, frittstående og ringer.

 

Det barna kommer til å lære seg her er helt grunnleggende elementer som: rulle forover og bakover, hodestående, hjul, bro forover og bakover, hjul og araber, piruett og rundhopp m.m. Det som er viktig er at man lærer elementer teknisk riktig hvis man ønsker å få en progresjon på det man trener på, så det er viktig med mange repetisjoner.

 

Innholdet på en trening vil preges av: oppvarming, tøyning, basis trening, apparattrening og styrke.

 

Aldersinndelinger: 6-10 år, 11-12 år, 13 år og eldre.

Treningssted: Turnhallen: Danvikgata 27

Pris for dette partiet per semester: 2 dager pr uke 4 timer: 3100kr

Treningstider:

Klubb jenter 6-10 år mandag kl.15.00-17.00 torsdag kl.15.00-17.00 eller

mandag og torsdag 18.00-20.00

Klubb jenter 11-12år mandag og torsdag kl.18.00-20.00

Klubb gutter 6-10år tirsdag og torsdag kl.18.00-20.00

 

På dette partiet vil barnet lære følgende elementer og posisjoner:

-Lære et oppvarmingsprogram som vil benyttes på alle treninger.

-Lære grunnposisjonene i turn som er: krum, svai, strak, kroppert, pikert.

-Styrkeøvelser som gjøres med egen kroppsvekt på armer, skuldre, mage, rygg, lår og legger.

-Hopp: Lære å løpe og satse med to bein på springbrettet med riktig armsving progresjon: hoppe strekkhopp opp på hesten og evt. Overslag over hesten hvis man er klar og behersker dette.

-Skranke: Chin-ups overgrep og undergrep 3-5 repetisjoner, beinløft med strake bein 5-10 repetisjoner. Øve på: flåkatt, vipp, små og store sving

-Bom: Gymnastiske elementer: Gå på tå med strake bein forover, bakover og sideveis, gå pent forover med strake knær sparke benet over 90gr. høyre og venstre, siden og bak. Strekkhopp, føllhopp og piruett med ½ vending, splitthopp og sisonnehopp. Akrobatiske elementer: rulle forver, fri rulle, håndstående, håndstående rulle og hjul.

- Frittstående: Basis elementer – gå pent forover: marsjere. Gå pent på tå med strake knær forover, bakover og sideveis, gå pent forover sparke benet over 90gr forover, sideveis og bakover, lære ulike spark komposisjoner med overkroppen inkludert. Gymnastiske elementer: strekkhopp, strekkhopp med et bein i 90gr hoppende på høyre og venstre ben, føllhopp, føllhopp med ½ - 1/1 vending, saksehopp, splitthopp, sisonnehopp, landmålerhopp. Akrobatiske elementer: rulle forover, rulle bakover, håndstående rulle forover, hjul rett og sideveis og det vil bli jobbet med bro forover og bakover, når man er klar for dette.

POSTADRESSE

 

Drammens Turnforening

Postboks 2200

3003 DRAMMEN

BESØKSADRESSE

 

Drammens Turnforening

Danvikgata 27

3045 Drammen

HER FINNER DU OSS

 

Copyright @ All rights reserved